Blog / IMPRODUKCJA


Galeria handlowa – mała przestrzeń miejska
29 kwietnia 2016

Kilka tysięcy metrów kwadratowych galerii handlowych to, poza sklepami i punktami usługowymi, alejki wzdłuż których ustawiane są ławki, donice z kwiatami, a nierzadko również designerskie fontanny. Stworzenie mini przestrzeni miejskiej budzi w klientach przekonanie, że są w miejscu przyjaznym, podobnym do naturalnych obszarów w centrum miasta.

Galerie handlowe to aktualnie miejsca spełniające funkcje nie tylko zakupowe, ale także rekreacyjno – rozrywkowe, a sklepy zajmują zaledwie tylko część zagospodarowanej przestrzeni. Kawiarnie, restauracje, siłownie, a czasami nawet miejsca zabaw dla najmłodszych, tworzą z centrum handlowego kompleksowo wyposażony obszar, gdzie klient ma poczucie, jakby poruszał się po małym miasteczku. Takie rozwiązania mają na celu przede wszystkim przyciągnięcie klientów na dłużej, dając im możliwość załatwienia wszystkich spraw w jednym miejscu. Z perspektywy ekonomii natomiast, galerie handlowe pozwalają na zaoszczędzenie ogromnych przestrzeni w centrum miasta.

Różnorodność sektorów i branż w centrach handlowych są dla wielu ludzi zachętą do spędzenia tam całego dnia. Przeciętny klient potrafi spędzić średnio 3 godziny, chodząc od sklepu do sklepu w poszukiwaniu wymarzonych butów, czy nowego smartfona, po drodze korzystając np. z usług fryzjerskich, czy gastronomii. Standardem w galeriach są też kina, które dodatkowo zachęcają do odwiedzin. Wszystkie te punkty wymagają wyposażenia w kosze gastronomiczne, a wedle nowych standardów także w kosze do segregacji odpadów. Dodatkowo, w przestrzeni wspólnej, spajającej wszystkie te miejsca, potrzebne są ławki, sofy i krzesła, przy których poza standami reklamowymi ustawia się np. donice z kwiatami. Obejście takiej galerii także obfituje w elementy małej architektury: przykładem są stojaki na rowery i słupki grodzące, ustawione w ich sąsiedztwie.

Nagromadzenie dużej ilość punktów usługowych w jednym miejscu i wyposażenie galerii w elementy małej architektury ma wzbudzić w klientach poczucie, że poruszają się w naturalnej przestrzeni miejskiej. Centralne miejsce z ławkami i fontanną projektowane jest na wzór parku miejskiego, a przeszklone ściany i dachy budynku wpuszczają światło słoneczne, co dodatkowo wzmacnia efekt miejskiego krajobrazu.

POWRÓT
Informacja o cookies Zamknij informację o cookies
Ta strona korzysta z plików cookies(ciasteczek). Aby dowiedzieć się więcej na temat samych plików, sposobu ich używania oraz polityce prywatności, kliknij w dowiedz się więcej.